.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غیر فعال بودن نیمی شهرک‌های صنعتی مازندران

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: اگرچه شهرک‌های صنعتی با ظرفیتی در حدود 50 درصد در حال فعالیت هستند، اما متقاضیان فراوانی در شهرک صنعتی محمودآباد و بشل و برخی نقاط دیگر داریم.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ولی‌الله فرزانه شب گذشته در دومین نشست کمیته پیگیری برگزاری همایش سرمایه‌گذاری استان که قرار است سال آینده در مازندران برگزار شود اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این همایش‌ها تامین منابع مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از دل همایش است
وی با بیان اینکه علاوه بر ایرانیان مقیم خارج از کشور، سرمایه‌گذاران خارجی هم به این همایش دعوت می‌شوند، تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی علاوه بر ورود ارز، دانش فنی و مدیریتی و انتقال تکنولوژی به همراه دارد
این مسئول با اشاره به اینکه منابع مادی، منابع انسانی، منابع مالی و قوانین و مقررات از مولفه‌های موثر در سرمایه‌گذاری کشور و استان است، بیان داشت: مازندران دارای منابع مادی از جمله سه فرودگاه، سه بندر، حدود 26 شهرک صنعتی و جاذبه‌های دیدنی فراوان است
وی با بیان اینکه می‌توانیم مدعی شویم که قسمتی از زیرساخت‌ها در استان مهیا است، ادامه داد: اگر چه شهرک‌های صنعتی با ظرفیتی در حدود 50 درصد در حال فعالیت هستند، اما متقاضیان فراوانی در شهرک صنعتی محمودآباد و بشل و برخی نقاط دیگر داریم.
فرزانه با اشاره به اینکه 40 درصد از سهم بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگرچه این موضوع نقطه تهدید است اما از جهتی هم نقطه مثبت محسوب می‌شود.
این مسئول درباره منابع مالی ابراز داشت: سرمایه‌گذاران معمولاً آورده‌های کمی به همراه دارند و ریسک‌پذیری بانک‌ها در این زمینه زیاد است..
معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اشاره به وجود برخی مشکلات در منابع مالی اضافه کرد: برگزاری این همایش می‌تواند در تامین منابع مالی کمک کند.
وی با بیان اینکه برای تامین مالی در سرمایه‌گذاری‌ها مشکل داریم، گفت: قوانین و مقررات از دیگر مولفه‌های موثر در سرمایه‌گذاری است که دولت نهم و دهم قسمتی از این مشکل را برای مازندران برطرف کرده، اما هنوز کامل حل نشده است.
فرزانه با اشاره به اینکه پاسخ استعلام به سرمایه‌گذار در استان با تاخیر داده می‌شود، ادامه داد: یک سرمایه‌گذار برای دستیابی به موفقیت در مازندران دچار مشکل می‌شود که با ایجاد شرکت‌های کارگزاری بخشی از این مشکلات برطرف می‌شود
این مسئول با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مازندران جنگل و مرتع و حدود 90 درصد سرسبز است، متذکر شد: این استان قطعا در واگذاری زمین تغییر کاربری و استفاده از فضا دچار مشکل است.
فرزانه در پایان سخنان خود اذعان داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری را باید برای سرمایه‌گذاران تعریف کنیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.